CNAIR se pregătește să anunțe, joi, câștigătorul contractului pentru Lotul Meses al Autostrăzii Transilvania, cel mai scump lot din România, cu o valoare de aproape 2 miliarde de euro. Termenul limită a fost amânat de șase ori, ultima dată pe 15 octombrie.
Finalul procedurii este iminent, conform declarațiilor purtătorului de cuvânt al CNAIR, Alin Serbanescu. Surse oficiale indică faptul că în cursă au rămas trei constructori: UMB (firma lui Dorinel Umbrarescu), Makyol (Turcia) și WeBuild (Italia).
Un an de la termenul inițial de depunere a ofertelor, marcat de contestații și chiar de acțiuni în instanță, a trecut. Evaluarea tehnică s-a finalizat pe 23 ianuarie, iar etapele următoare au fost amânate succesiv.
Șapte companii au depus inițial oferte. Conform unor surse, Asocierea Makyol-Ozaltin a obținut cea mai bună ofertă tehnică. Prețul ofertei a avut o pondere de 55% în punctajul total.
Contestările au complicat procesul. Makyol a contestat rezultatele inițiale la CNSC, obținând anularea lor, urmată de o contestație a lui WeBuild la Curtea de Apel București, retrasă ulterior.
Contractul are o durată de 138 de luni, incluzând 18 luni pentru proiectare, 60 de luni pentru execuție și 60 de luni pentru garanție.
Așteptarea se apropie de sfârșit. Anunțul final privind constructorul care va realiza acest proiect amplu și costisitor este iminent. Joia aceasta, misterul va fi dezlegat.