Bucureștiul face un pas major în lupta cu traficul infernal din zona de nord. Mult-așteptata linie 5 de tramvai, supranumită pe bună dreptate Tramvaiul Corporatiștilor, a intrat oficial în faza de probe. Anunțul, făcut de viceprimarul Stelian Bujduveanu, promite o revoluție în mobilitatea urbană pentru zeci de mii de angajați care fac zilnic naveta către polul de business al Capitalei. Din luna decembrie, șinele vor prinde din nou viață, oferind o alternativă modernă, rapidă și ecologică la coșmarul statului în mașina personală.
O gură de aer pentru navetiști
Revenirea liniei 5 nu este doar o simplă repunere în funcțiune. Proiectul vine la pachet cu vehicule complet noi, mult mai silențioase și confortabile, menite să transforme călătoria dintr-o corvoadă într-o experiență civilizată. Pentru angajații care tranzitează zilnic zona, tramvaiul devine o soluție viabilă, capabilă să reducă timpul petrecut în trafic și să elibereze arterele sufocate de mașini. Este un pariu curajos al administrației, care mizează pe transportul public de calitate pentru a descongestiona una dintre cele mai aglomerate zone ale orașului, a transmis edilul pe pagina sa de socializare.
Modernizare de la A la Z
Investiția masivă, a cărei licitație a fost adjudecată în octombrie 2023, nu s-a limitat doar la șine. Lucrările de reabilitare au vizat întregul sistem rutier de pe artere cheie precum strada Barbu Văcărescu și strada Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu, de la Șoseaua Ștefan cel Mare până la Podul Băneasa. Modernizarea a inclus substația Nordului, rețelele edilitare subterane, un sistem de semaforizare inteligentă și refacerea completă a sistemului de iluminat public. Proiectul a beneficiat de asistență tehnică constantă din partea proiectantului pentru a asigura respectarea celor mai înalte standarde.