Peste 100 de pasageri ai navei Ventura, operată de P&O Cruises, solicită despăgubiri după ce vacanțele lor de vis s-au transformat în coșmar din cauza infectării cu COVID-19. Între aprilie și iunie 2024, numeroase croaziere au fost afectate de focare ale virusului, obligând turiștii la izolare în cabine.
Cei 115 pasageri afectați au depus cereri de despăgubire la Carnival, compania-mamă a P&O Cruises. Aceștia reclamă nu doar suferința cauzată de boală, ci și pierderea timpului de vacanță, izolarea forțată și chiar pierderile financiare generate de absența de la locul de muncă după întoarcerea acasă.
Focar repetat de COVID-19 la bordul navei Ventura
Independent relatează că Hudgell Solicitors, firma de avocatură care reprezintă pasagerii, a îndemnat Carnival să adopte o abordare „sensibilă” în rezolvarea acestor reclamații, subliniind „focarele repetate la bord” timp de mai multe luni. În luna mai, Ventura a fost supusă unei dezinfectări complete după o epidemie majoră de coronavirus, care a afectat peste 500 de pasageri și membri ai echipajului. Deși P&O Cruises a minimalizat impactul focarului, susținând că doar 0,64% dintre pasageri au prezentat simptome, numărul real al celor afectați în momentul de vârf al epidemiei nu a fost confirmat.
„Această acțiune în justiție nu ar trebui să surprindă Carnival”, declară Anne Thomson, avocat specializat în litigii de acest tip la Hudgell Solicitors. „Boala a fost răspândită la bord în timpul multor croaziere, ruinând sute de vacanțe. Înțelegem că focare de boală pot apărea sporadic, dar situația de față, cu focare repetate timp de mai multe luni, este inacceptabilă.”