Un sociolog reputat, fost consilier prezidențial, analizează discursul lui Călin Georgescu, candidat independent la președinție, și trage un semnal de alarmă: „delirează” și „o voce împrumutată îi posedă mintea”.
Sebastian Lazăroiu mărturisește că a urmărit un interviu recent cu Georgescu și a fost frapat de „vidul total” al discursului. „Goliciune, improvizație, înșiruire de idei confuze, planuri aiuristice și, mai presus de orice, o desprindere radicală de realitate”, sunt cuvintele dure folosite de sociolog.
Lazăroiu subliniază senzația stranie pe care o ai ascultându-l pe Georgescu: „parcă nu vorbește el, ci o voce împrumutată îi posedă mintea”. Compară, ironic, vitalitatea candidatului cu cea a „boților” care i-au gestionat campania online, sugerând că aceștia din urmă sunt „mai vii decât el”. Concluzia sociologului este tranșantă: Georgescu este „atât de pătruns de propria persoană, încât îți dă fiori” să-ți imaginezi o eventuală victorie a sa, care nu ar putea fi explicată decât prin „hipnoză colectivă”.
Într-o turnură neașteptată, CSAT a declasificat documente legate de campania lui Georgescu pe TikTok. Ministerul Afacerilor Interne dezvăluie implicarea a peste 100 de influenceri, cu o audiență cumulată de aproximativ 8 milioane de urmăritori, în promovarea candidatului. Se pare că aceștia ar fi fost manipulați, urmând un model similar celui folosit în Republica Moldova pentru promovarea unui candidat pro-rus. MAI acuză TikTok de nerespectarea legislației, aspecte confirmate și de serviciile de informații. În perioada 13-26 noiembrie, Georgescu a urcat spectaculos în topul trendurilor de pe TikTok, ajungând pe locul 9 la nivel mondial, majoritatea vizualizărilor fiind înregistrate după primul tur al alegerilor. MAI atrage atenția și asupra susținătorilor campaniei, unii dintre aceștia fiind identificați ca „exponenți ai mediilor extremiste de dreapta, infracționale și ai cultelor religioase, implicați anterior în promovarea unor narative proruse, antisemite, anti-NATO sau împotriva Ucrainei”.